Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T16:34:50+01:00
Owoce jarzębiny są zjadane przez różne ptaki, które potem wydalają je w postaci odchodów. W ten sposób nasiona jarząbu pospolitego roznoszą się i zapewniają przetrwanie gatunku.
230 4 230
2009-12-10T16:35:08+01:00
Duzy i istotny udział w rozprzestrzenianiu roślin mają zwierzęta.Przykładem tym np. owoce jarzębin i innych drzew i krzewów chętnie zjadają ptaki. Ich żołądki nie trawią nasion i w ten sposób gatunki te są w odchodach ptasich.Zanim dojdzie do procesu wydalania ptaki mogą przeleciec nawt duze odległości wten sposób nasiona są rozsiewane na bardzo duża odległośc.
105 3 105
2009-12-10T16:35:42+01:00
Owoce kuszą wiele ptaków które chętnie je zjadają. Nasiona które są twarde nie zostają strawione w małych żołądkach ptaszków i razem z odchodami lądują z powrotem na ziemi w różnych miejscach :D
93 3 93