Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T16:38:23+01:00
Akcja pod Arsenałem, przeprowadzona w Warszawie w roku 1943 miała na celu odbicie z rąk hitlerowców Rudego, który został aresztowany 23 marca 1943 i wywieziony na Pawiak. Tam był przesłuchiwany i katowany przed gestapowców.
W odbiciu brały udział trzy oddziały Polskich Sił Zbrojnych, Zośka oraz Alek, który zmarł na wskutek ran odniesionych podczas akcji. Tego samego dnia - 30 marca - odszedł Rudy, powodem jego śmierci było skatowanie przez Niemców.

Też miałam takie zadanie :)
2 5 2
2009-12-10T16:41:29+01:00
Akcja pod arsenalem- odbicie rudego (smiertelnie ranny zostal alek, rudego udalo sie odbic ale skatowany i wicienczony zmarl w tym samym dniu co alek)
1 5 1