Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-10T16:44:28+01:00
A) Może ja ci tylko wyjaśnię jak to zrobić, ponieważ za dużo to jest pisania. :-))
a) 12.56 tyle wynosi obwód, więc średniaca(d) jest taka sama czyli 12.56, a promień jest dwa razy mniejszy od średnicy, więc wynosi 6,28, a pole obliczas tak:
P=II * rkwadrat
P= II*6.25kwadrat= 39.0625
powodzenia... :))
:
24 4 24
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T16:49:16+01:00
A) 12,56 cm
l=2πr (obwód)
r=l/2π
r=12,56/2π = 6,28π
P=πr²=(6,28)²π=39,44π

b)l=18,84 m
r=18,84/2π=9,42π
P=(9,42)²π=88,74π=88,74π

c)l=14π dm
r=14π/2π=7
P=7²π=49π

d)π cm
r=π/2π=½ π
P=(½)²π=¼π

e)l=½π cm
r=½π/2π=¼
P=(¼)²π=¹/₁₆ π

f)l=50πcm
r=50π/2π=25π
P=625π
51 3 51