Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T16:41:54+01:00
Mszaki grupa roślin, charakteryzujących się przemianą pokoleń z dominacją gametofitu. Według wcześniejszych klasyfikacji, mszaki były wyróżniane jako gromada Bryophyta, obejmująca trzy klasy: glewiki, wątrobowce oraz mchy. Obecnie mszaki nie stanowią jednostki taksonomicznej. Dział botaniki badający mszaki to briologia.
2009-12-10T16:48:02+01:00
Znaczenie ekologiczne mszaków: magazynowanie dużych ilości wody;
ochrona gleby przed wysuszeniem i wypłukaniem