Odpowiedzi

2009-12-10T16:49:41+01:00
P=(a+b)xh/2
P=(17+8)x4/2
P=25x4/2
P=100?2
P=50
Obwod
O=a+b+c+d
O=17+8+7+7
O=39cm
72 4 72
Najlepsza Odpowiedź!
  • CENA
  • Początkujący
2009-12-10T16:49:08+01:00
P=1/2*a*h
50*2=100
100:4=25
25+7*2=39cm
odp:obwód tego trapezu wynosi 39 cm.
34 3 34
2009-12-10T16:52:15+01:00
A,b - podstawy trapezu
c,d - ramiona trapezu
h- wysokość trapezu

c=d=7cm
h=4 cm
P= 50 cm²

wzór na pole trapezu ma postać

P=½(a+b)*h

podstawiamy do wzoru nasze dane


50=½(a+b)*4
50=2(a+b)
a+b=50/2
a+b=25

suma dwóch podstaw trapezu wunosi 25 cm

Obliczamy teraz obwód

Ob=a+b+c+d - wzór do którego podstawiamy dane i wyliczone wartości

Ob=25+7+7
Ob=39

Obwód trapezu wynosi 39 cm
42 3 42