Zad.1
Oblicz Długość przekątnej Prostokąta Jeśli jego boki mają długość 3cm i 4cm.

Zad.2
Oblicz Obwód kwadratu o przekątnej 6 cm.

Zad.3
W Trójkącie ABC , w którym |AC|=|BC| przeciwprostokątna AB=8cm. Oblicz Obwód Trójkąta ABC

Za każde Zadanie 6 pkt. :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-06T17:00:18+02:00
Zad.1:
to z twierdzenia pitagorasa
c²=a²+b²
c²=3²+4²
c²=9+16
c²=25
c=√25
c=5
odp.: długość przekątnej wynosi 5cm

zad.2:
a√2=6
a=6/√2
a=3√2
ob=4*3√2=12√2 cm
odp.: obwód kwadratu wynosi 12√2 cm

zad.3:
dwa boki są takiej samej długości i są to przyprostokątne
a więc z twierdzenia pitagorasa:
2a²=c²
2a²=64
a²=32
a=4√2
ob=2*4√2+8=8√2+8=8(√2+1)cm
odp.: obwód trójkąta wynosi 8(√2+1)cm
1 5 1
2009-09-06T17:19:07+02:00
1) 5 cm
2) 24 cm
3) 8+2a = 19,31 cm
a√2= 8
a ≈5,66 cm
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2009-09-06T17:32:57+02:00
1)6cm
2)24cm
3)8+2a=20 nie wiem czy to tak ma być
1 1 1