Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T17:05:33+01:00
1. x-miara kąta rozwartego
360=2x+2(x-62)
360=4x-124
360+124=4x |:4
x=121
121-62= 59 - miara kąta ostrego

2. x- miara kąta ostrego
4x- miara kąta rozwartego
180=x+4x
180=5x |:5
x=36
4 x 36 = 144
16 4 16
2009-12-10T17:06:43+01:00
1.
x-miara kata ostrego
x+62^-miara kata rozwartego

w rombie sa 4 katy. w czworokacie miara wszystkich katow wynosi 360^.

czyli 2x+2(x+62^)=180
2x+2x+124^=360^
4x=236^
x=59^- miara kata ostrego
59+62=121-miara kata rozwartego

2.
x-miara kata ostrego
4x-miara kata rozwartego
2x+2*4x=360^
10x=360^
x=36^-miara kata ostrego
4*36^=144^-miara kata rozwartego

xDD

15 3 15