Odpowiedzi

2009-12-10T17:02:24+01:00
Odp c).
można wlać jeszcze 5/8
ponieważ
1 1/2= 1,5
3/4= 0,75
1,5-0,75=0,75- tyle mozna jeszcze wlac
a 4/5=0,8
b 5/6=0,833333
c 5/8= 0,625
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T17:03:31+01:00
Dzbanek a)4/5 litra
4/5+3/4=1i11/20 L

dzbanek b)5/6 litra
5/6+3/4=1i7/12

dzbanek c) 5/8 litra.
5/8+3/4= 1i 3/8 Do dzbanka c zmieści się 3/4 L soku
2009-12-10T17:05:37+01:00
Dzbanek I - 4/5+3/4=(wspólny mianownik 20 ) wiec 16/20+15/20= 31/20=1 i 11/20

1i 1/20 > 1 i1/2 ( dzbanek )
do dzbanka I nie można dolać 3/4 litra soku

dzbanek II - 5/6+3/4 = ( wspólny mianownik 12 ) wiec 10/12+9/12=19/12 =1i 7/12

1i 7/12 > 1 i1/2
do dzbanka II nie można dolać 3/4l soku

dzbanek III - 5/8+3/4=(wspólny mianownik 8) więc 5/8+6/8=11/8=1i3/8
1i3/8< 1i1/2
do dzbanka III można wlać 3/4 litra soku