Odpowiedzi

2009-12-10T17:04:36+01:00
Towar - 55ton
samochody - 8
55:5=11
5x8 =40

55:8 = 6 reszta 7

40 ton = 8 samochodów 5ton
55 ton = 6 samochodów 8ton (+7ton reszty)

5 samochodów 40 ton + 3 samochody 5 ton = 55 ton

Odp: Do przywiezienia towaru potrzeba 5 samochodów utrzymujących 8 ton oraz 3 samochody utrzymujące 5 ton.

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T17:10:51+01:00


x = ilosc malych samochodów
y = ilosc duzych samochodów

5x + 8y = 55
x + y = 8

5x + 8y = 55
x = 8 - y

5 *(8 - y) = 55
x = 8 - y

40 + 5y = 55
x = 8 -y

5 y = 15
x = 8 - y

y = 3
x = 5


4 5 4