Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T17:02:35+01:00
A) a√2=10
a=10/√2
a=10√2/2
a=5√2

b)a√2=5√2
a=5

c)a√2=3√6
a=3√6/√2
a=3√3
2009-12-10T17:05:40+01:00
W trójkacie postakatnym równoramiennym przeciwprostakatna jest równa:
a)10cm b)5√2 c) 3√6
oblicz długosc ramion kazdego z tych trójkatów
a)x²+x²=10
2x²=10
x²=5
x=√5
b)2x²=5√2
x²=5√2/2
x=2√5/√2=√10
c)2x²=3√6/2
x=6√3/√2=3√6
2009-12-10T17:07:20+01:00
Przeciwprostokątna w trójkącie prostokątnym równoramiennym: a√2

a/ a√2 = 10 /√2
a = 10/√2 (licznik i mianownik razy √2)
a= 5√2

b/ a√2 = 5√2 /√2
a= 5

c/ a√2 = 3√6 / √2
a = 3√6/ √2
a = 3√12 / 2
a = 3√3