A) Znajdź związki frazeologiczne , łącząc przymiotniki z rzeczownikami. Zapisz te związki i określ rodzaj gramatyczny przymiotnika.

stoicki sceny ........................
syzyfowa srebrniki ........................
dantejskie grosz ........................
wdowi praca ........................
błędni spokój ........................
judaszowe rycerze ........................

b) ułóż zdania tłumaczące znaczenie powstałych związków.

2

Odpowiedzi

2009-12-10T17:08:41+01:00
Stoicki spokój
syzyfowa praca
dantejskie sceny
wdowi grosz
błędni rycerze
judaszowe srebrniki
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T17:13:58+01:00
A)
stoicki spokój
syzyfowa praca
dantejskie srebrniki
wdowi grosz
błędni rycerze
judaszowe sceny

b)
Będąc świadkiem wypadku strałam sie zachować stoicki spokój.
Postanowienia, które sobie obiecałam nie przyniosły zadnego efektu, są jak syzyfowa praca.
Dzisiaj pomogłam pewnej staruszce dając jej moj wdowi grosz, byly to moje ostatnie pieniądze z kieszonkowego.
2 5 2