- Która godzina? - Tak, jestem szczęśliwa,
i brak mi tylko dzwoneczka u szyi,
który by brzęczał nad tobą, gdy śpisz.
- Więc nie słyszałaś burzy? Murem targnął wiatr,
wieża ziewnęła jak lew, wielką bramą
na skrzypiących zawiasach. Jak to, zapomniałeś?
Miałąm na sobie zwykłą szarą suknię
spnaną na ramieniu. - I natychmiast potem
niebo pękło w stubłysku. Jakże mogłam wejść,
przecież nie byłeś sam. - Ujrzałem nagle
kolory sprzed istnienia wzroku. - Szkoda,
że nie możesz mi przyrzec. - Masz słuszność,
widocznie to był sen. - Dlaczego kłamiesz,
dlaczego mówisz do mnie jej imieniem,
kochasz ją jeszcze? O tak, chciałbym,
żebyś została ze mną. - Nie mam żalu,
powinnam była domyślić się tego.
- Wciąż myślisz o nim? - Ależ ja nie płaczę.
- I to już wszystko? - Nikogo jak ciebie.
- Przynajmniej jesteś szczera. - Bądź spokojny,
wyjadę z tego miasta. Bądź spokojna,
odejdę stąd. - Masz takie piękne ręce.
- To stare dzieje, ostrze przeszło
nie natruszająśc kości. - Nie ma za co,
mój drogi, nie ma za co. - Nie wiem
i nie chcę wiedzieć, która to godzina

1.Odpowiedz jednym zdaniem na ponizsze pytania.
- Jaki pomysl kompozycyjny wykorzystala autorka w utworze.
-Jaki zabieg graficzny zastosowała przy realizacji tego pomysłu ?

2

Odpowiedzi

2009-09-06T17:15:54+02:00
1.Utwór ma kompozycję dialogową.
2.Dwa rodzaje czcionki.
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-06T18:05:22+02:00
1.Wiersz ciągły, kompozycja dialogu.
2.Graficzny układ wiersza sugeruje także jego intonację. Wszystkie te zabiegi przyczyniają się do wzmocnienia autentyczności dialogu
wypowiedzianego.
9 4 9