Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T17:19:31+01:00
Jelito cienkie :

- najdłuższa część przewodu pokarmowego, która ciągnie się od żołądka aż do jelita grubego.


jelito grube :
- jelito grube- końcowy odcinek jelita kręgowców łączący jelito cienkie z odbytem.

przełyk :
-rura mięśniowo – błoniasta, organ przywspółczulny, naprzemienne skurcze przełyku przesuwają pokarm do przełyku.


1 4 1
  • fhm
  • Początkujący
2009-12-10T17:24:54+01:00
Przełyk - jest to odcinek układu pokarmowego człowieka, gdzie zachodzi transportowanie pożywienia z gardła do żołądka.

jelito cienkie - najdłuższy odcinek układu pokarmowego, który dzieli się na trzy części: dwunastnicę (tu pożywienie mieszane jest z sokiem trzustkowym i żółcią, co jest istotne w procesie trawienia ze względu na występujące tu enzymy), jelito kręte i jelito czcze. W jelicie cienkim żyją tasiemce i glisty ludzkie.

jelito grube - końcowy odcinek układu pokarmowego, gdzie następuje wchłanianie soli mineralnych i odprowadzanie wody, co w efekcie pomaga uformować kał i doprowadzić go do odbytu. Najczęstszym pasożytem jelita grubego jest owsik, którym możemy się zarazić, nie przestrzegając higieny.
1 3 1
2009-12-10T18:25:35+01:00
Jelito cienkie -najdłuższa część przewodu pokarmowego,Zajmuje ono okolicę pępkową,

Jelito grube -końcowy odcinek jelita kręgowców łączący jelito cienkie z odbytem


Przełyk-przewód mięśniowo-błoniasty o podłużnym przebiegu, łączy gardło z żołądkiem
1 3 1