Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T17:17:30+01:00
A) 4 cm
h=?
P=?
O=?
h = 4√3/2 = 2√3 cm
P= a²√3/4 = 4²√3/4 = 16√3/4 = 4√3cm²
O = 3a = 3*4 = 12cm

b) 10 cm.
h = 10√3/2 = 5√3cm
P= 10²√3/4 = 100√3/4 = 25√3 cm²
O = 3*10 = 30cm
2009-12-10T17:20:11+01:00
A) h= (a pierwaistków 3):2
h=(4 pierwsiatki z 3):2= 2 pierwiastki z 3
Ob= 4*3- 12cm
P= ah
P= 4* 2 pierwiastki z 3= 8 pierwiastkow z 3

b) h= (10 pierwsiatków z 3):2
h=5 pierwiastków z 3
ob= 3*10= 30cm
P= 10* 5 pierwiastów z 3= 50 pierwiastów z 3

wzory:
P=ah
h(w trójkącie równobocznym)= (a √3);2