Odpowiedzi

2009-12-10T17:39:50+01:00
Ojciec jest starszy 5 razy od swojego syna. przed czterema laty ojciec był 13 razy starszy od swojego syna. Ile lat ma syn i ojciec razem? do uzyskanego wyniku dodaj 34254 a następnie podziel przez 15.


18 + 34254 = 34272

34272 : 15 = 2284,8

Masz jakąś odpowiedź do zadania? ;>

4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T17:41:37+01:00
X - wiek syna obecnie
5x- wiek ojca obecnie

4 lata temu:
x-4- wiek syna wtedy
5x-4- wiek ojca wtedy

Wtedy ojciec był 13 razy starszy od syna:
5x-4=13(x-4)
5x-4=13x-52
5x-13x=-52+4
-8x=-48
x=6 - wiek syna obecnie

5*6=30- wiek ojca obecnie
Razem mają : 6+30=36 lat


(36+34254):15=2286

voila!