Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T23:52:04+01:00
Człowiek ma masę 60kg. Ile waży ten człowiek na ziemi? Ile waży na księżycu, gdzie przyspieszenie grawitacyjne jest sześcio krotnie mniejsze przyjmij że g=9,81 m/s <--sekunda ma być do kwadratu.

Na Ziemi:
Q = mg = 60 [kg] * 9,81 [m/s²]= 588,6[N]

Na Księżycu
a = g/6 = 9,81[m/s²]/6 =1,635 [m/s²]
Q = ma = 60 [kg] * 1,635 [m/s²] = 98,1[N]
  • izzi
  • Początkujący
2009-12-12T00:09:26+01:00
F=m*g
F=60kg*9,81=588,6N
9,81:8=1,635
F=60*1,635=98,1N
Odp. na ziemi 588,6N a na księzycu 98,1N
1 5 1