Oblicz masy cząsteczkowe podanych substancji.
a) KBr
b) H₂S
c)NH₃
d) Na₂SO₄
e)(NH₄)₂CO₃
f)Mg₃(PO₄)₂
g)MgO
h)NaF
i)CaO
j)H₂SO₄



2.Ustal wzór związku chemicznego o masie cząsteczkowej 78 u, zawierającego w cząsteczce 3 atomy, w tym 2 atomy tego samego pierwiastka chemicznego o łącznej masie 46 u .

Ważne. 15 pkt. Daje . ! za najlepszą odpowiedź . :)

2

Odpowiedzi

2009-12-10T17:43:48+01:00
No tu musisz obliczyc m.cz. czyli unity ;p zrobie to szybko jak bedziesz miec jakies pytania to na priv ;p chetnie pomoge
a) KBr - 39u+80u=119u
b) H₂S - 1u*2+32= 2u+32u=34u
c)NH₃ - 14u+ 1u*3=17u
d) Na₂SO₄- 23u*2+32u+16u*4=46u+32u+64u=142u
e)(NH₄)₂CO₃ - 14u*2+1u*6+12u+16u*3=28u+6u+12u+48u=94u
f)Mg₃(PO₄)₂ - 24u*3+31u*2+16u*6=72u+62u+96u=230u
g)MgO- 24u+16u=40u
h)NaF-23u+19u=42u
i)CaO-40u+16u=56u
j)H₂SO₄ - 1u*2+32u+16u*4=2u+32u+64u=98u

2.Ustal wzór związku chemicznego o masie cząsteczkowej 78 u, zawierającego w cząsteczce 3 atomy, w tym 2 atomy tego samego pierwiastka chemicznego o łącznej masie 46 u .
46u/2 = 23u - to Na (sód)
78u-46u = 32u - S (siarka)
Na2S - 3 atomy w tym 2 atomu sodu i 1 atom siarki
nazwa tego zwiazku to siarczek sodu
pozdr
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T17:46:40+01:00
Oblicz masy cząsteczkowe podanych substancji.
a) KBr
39 + 80=119
b) H₂S
2*1 + 32= 34
c)NH₃
14 + 3*1=17
d) Na₂SO₄
2* 23 + 32 + 4 * 16= 142
e)(NH₄)₂CO₃
2* 14 + 8 * 1 + 12 + 3 * 16= 96
f)Mg₃(PO₄)₂
3 * 24 + 2 * 31 + 8 * 16=262
g)MgO
24 + 16 = 40
h)NaF
23 + 19=42
i)CaO
40 + 16= 56
j)H₂SO₄
2 * 1 + 32 + 4 * 16=98



2.Ustal wzór związku chemicznego o masie cząsteczkowej 78 u, zawierającego w cząsteczce 3 atomy, w tym 2 atomy tego samego pierwiastka chemicznego o łącznej masie 46 u .

Zrobiłam to w ten sposób że od całej masy odjęłam masę 46u i zostało mi 32u a masę 32 ma siarka następnie 46 podzieliłam na 2 bo to jest łączna masa dwóch takich samych atomów a więc wychodzi że jeden ma masę 23u a taką masę ma właśnie sód i związek ten wygląda tak jak napisane jest poniżej:

Na2S
12 4 12