W szkolnym konkursie matematycznym uczeń otrzymał 1 punkt za każde bezbłędnie rozwiązane zadanie,a za każde źle rozwiązane zadanie tracił 0,5 punktu.Po rozwiązaniu 20 zadań uczeń miał 8 punktów.Ile zadań rozwiązał źle,a ile dobrze?

Wynik ma wyjść,że rozwiązał 12 zadań dobrze i 8 źle.Proszę o obliczenia ;)

2

Odpowiedzi

2009-12-10T17:36:46+01:00
X- liczba dobrze rozwiązanych zadań
y- liczba błędnie zrobionych zadań

x+y=20
1*x-0,5*y=8

dodając stronami otrzymujemy:
1,5y=12
y=8
x=12

prościzna;)))
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T17:36:38+01:00
Wszystkich zadań było 20
za każdą dobrą odpowiedz uczeń dostał 1punkt
a za złą tracił 0,5 punkt
skoro ma wyjść 12 dobrze to trzeba 12 pomnożyć przez 1=12
teraz błędne odp 8*0,5=4
sprawdzenie 12-4=8
czyli wychodzi dobrze,bo zgodnie z treścią pisało że zdobył 8 punktów.
3 3 3