I jeszcze jedno. Będę wdzięczna. ;x

Agata i Łukasz zbierają stare monety europejskie. Liczba monet Agaty wyraża się liczbą dwucyfrową. Różnica cyfr tej liczby wynosi 5, a ich suma 13. Ile monet ma Agata, jeśli wiadomo, że Łukasz ma o 50 monet mniej od Agaty.

Dziękuję. ; )

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T17:36:55+01:00
Xy - ilość monet Agaty
x - liczba dziesiątek
y - l. jedności

x+y=13
x-y=5

x=13-y
13-y-y=5

x=13-y
-2y=-8

y=4
x=13-4=9

Odp. Agata ma 94 monety.
1 5 1
2009-12-10T17:37:35+01:00
X - liczba dziesiątek
y - liczba jedności

x-y=5
x+y=13
___________
2x=18 / :2
x = 9

x = 9
9+y = 13
y = 4


9 * 10 + 4 * 1 = 94 - liczba monet Agaty