Proszę rozwiązań wszystkie zadanią<<!!>>
Zadanie.1
Oblicz obwód trójkąta równobocznego o boku długości:
a)7cm
b)25cm
c)3,2cm
d)3 i 1/3m
ok.?
podajcie dokładne obliczenia ;)
PROSZE O WYTŁUMACZENIE:)
Zadanie.2
Narysuj dowolny trójkąt równoramienny o obwodzie 20cm
PROSZE O WYTŁUMACZENIE I DOKŁADNE OBLICZENIA ;)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T17:42:29+01:00
Zad1.
w tym trójkącie wszystkie boki są identycznej długości

a) aby obliczyć pole trzeba dodać 7+7+7 = 21 cm.
albo 7*3 = 21 cm
i mamy obwód.

b) tak samo jak w a :) 25+25+25 = 3*25 = 75 cm
c)3.2 * 3 =9.6 cm
d)3 i 1/3m więc 3 i 1/3m * 3 = 10 m
bo 1/3 *3 to 1 cała

zad2.

musisz narysować trójkąt o 2 ramieniach takiej samej długości ale podstawa powinna być krótsza , bo suma 2 dowolnych boków nie może być dłuższa od pozostałej
np. 8cm , 8cm ,4 cm

liczę na najlepszą bo starałam się wytłumaczyć :):) A jak masz wątpliwości pisz :)
1 5 1
2009-12-10T17:42:43+01:00
Zad.1
a) Są 3 boki takiej samej długości:7cm x 3 = 21 cm
b)25 cm x 3 = 75 cm
c)3,2cm x 3 =9,6cm
d)3i 1/3 x 3 = 10 cm

Zad.2
Podstawa-4 cm
2 Boki-8 cm
1 5 1
2009-12-10T17:47:22+01:00
1. Wszędzie mnożymy 3 razy bok trójkąta:
a)Ob=3*7cm=21cm
b)Ob=3*25cm=75cm
c)Ob=3*3,2cm=9,6cm
d)Ob=3*3⅓m=10m

2.Trójkąt to musi byc taki żeby dwa boki były równe i po dodaniu mniejsze niż 20cm.
np. 7 i 7
7+7=14
a trzeci
20-14=6cm
1 5 1