Napisz 3 zdania z wybranymi związkami frazeologicznymi
zacznac cos od Adama i Ewy
owoc zakazany
kusic jak waz
przedpotopowy
sodoma i gomora
lata chude i i lata tłuste
obrócić się w slup soli
kraj mlekiem i miodem płynący
manna z nieba
ziemia obiecana
salomonowy wyrok
kamień węgielny

2

Odpowiedzi

2009-12-10T17:41:27+01:00
Ania kusiła jak wąż Krysię.
Ta wygrana spadła na mnie jak manna z nieba.
Nie mogę jeść czekolady więc to ona jest moim zakazanym owocem ; )
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T17:42:44+01:00
Gdy Antek zobaczył układ cyrkowo-akrobatyczny, obrócił się w słup soli ze zdumienia.
Każdy uczeń wie że owocem zakazanym w szkole jest sciąganie na testach.
Wielka Brytania to kraj mlekiem i miodem płynący.
W dzisiejszych czasach bywają lata chude i lata tłuste.
W muzeum widzieliśmy przedpotopowy komputer.
Warszawa to ziemia obiecana dla każdego kto pochodzi ze wsi.
Ola bała się że słodycze bedą ją kusić jak wąż.