1. Kąt rozwarty pewnego równoległoboku jest 5 razy większy od jego kąta ostrego. Jaką miarę ma kąt ostry ?

2. Jeden z kątów trapezy równoramiennego jest 4 razy większy od drugiego kąta leżącego przy tym samym ramieniu. Jakie miary mają kąty tego trapezu ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • liz2
  • Początkujący
2009-12-10T17:47:59+01:00
2009-12-10T17:49:10+01:00
2.
4x - kąt pierwszy
x - kąt drugi
2 * (4x + x) = 360°
10x = 360° /÷ 10
x = 36° - kąt drugi
kąt pierwszy - 4x = 36 * 4 = 144°

1.
x - kąt ostry
5x - kąt rozwarty
2 * (5x + x) = 360°
12x = 360° /÷ 12
x = 30°
3 4 3