1. Zmierz linijką długość, szerokość, grubość podręcznika do fizyki i oblicz jego objętość. Wynik podaj w cm3.
długość: 24,5 cm
szerokość: 17cm
grubość: 8 mm

2. Zmierz objętość jajka kurzego, używając szklanki, wody, strzykawki lub cylindra miarowego. Opisz swój sposób postępowania. Wynik podaj cm3. Wskazówka 1ml to 1 cm3.

3. Twoim zadaniem jest wyznaczyć gęstość substancji, z jakiej został wykonany klucz. Uporządkuj podane poniżej czynności według kolejności, w jakiej należy je wykonać.
A. Odejmij objętość wody w cylindrze pomiarowym od objętości wody z kluczem i zanotuj jako objętość klucza.
B. Wlej do cylindra miarowego wodę.
C. Połóż klucz na jednej szalce wagi.
D. Włóż klucz do cylindra pomiarowego z wodą.
E. Podziel masę klucza przez jego objętość i zanotuj wynik jako gęstość substancji klucza.
F. Na drugiej szalce wagi połóż odważniki, aby waga była w równowadze
G. Odczytaj objętość wody.
H. Oblicz masę odważników i zanotuj wynik, jako masę klucza.
I. Odczytaj objętość wody z zanurzonym w niej kluczem.

4.
W tabeli zebrano informacje o gęstościach różnych substancji. Uporządkuj substancje ustawiając je od najmniejszej gęstości do największej.
tabelka
Substancja:
piaskowiec
gęstość:
2,7 g/cm3
Substancja:
żelazo
gęstość: 7800 kg/m3
substancja:
lód
gęstość:
90 dag/dm3
substancja:
drewno dębowe
gęstość:
90 dag/dm3
substancja:
platyna
gęstość:
2,15 dag/cm3

5.
Jeden z uczniów znalazł kawałek skały. Aby określić, jaki to materiał, przyniósł go do szkoły, chcąc wyznaczyć jego gęstość. Oblicz gęstość kamienia. Przyjmij jego masę jako 54g.
na obrazku:
1 cylinder z wodą = 30 cm3
2 cylinder z wodą + kamień = 50cm3

6.
Piotr wyznaczył masę i objętość surowego jajka. Następnie ugotował je na twardo i ponownie wykonał pomiary masy i objętości. Gestość jajka po ugotowaniu jest:
A. mniejsza niż przed ugotowaniem
B. taka sama jak przed ugotowaniem
C. większa niż przed ugotowaniem
Wybierz poprawną odpowiedź i napisz, dlaczego tak sądzisz. Odpowiedź możesz sprawdzić doświadczalnie.

7.
Gęstość diamentu wynosi 3,5 g/cm3. Powszechnie używaną jednostką masy kamieni szlachetnych jak karat, który odpowiada 2 g. Jaką objętość ma diament o masie 4 karatów?

8.
Uczeń miał wykonać pomiar objętości kawałka marmuru. W tym celu wykorzystał cylinder miarowy. Odczytaj z rysunku, jaka była objętość kawałka marmuru.
[rysunek]
1 cylinder z wodą= 35cm3
2 cylinder z wodą + kawałek marmuru= 50cm3

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T17:51:31+01:00
3.
B,G,D,I,A,C,F,H,E
4.
Dla pewności doprowadzimy do wspólnych jednostek:
2,7g/cm³
7800kg/m³=7800 *1kg/1*m*m*m=7800*1000g/1*100cm*100cm*100cm= 7800000g/1000000cm³skracamy zera z obu stron - 7,8g/cm³ bo 7800000g/1000000cm³ / :1000000
90dag/dm³=90*1dag/1*dm*dm*dm=90*10g/1*10cm*10cm*10cm=900g/100cm³=9g/cm³
Więc największą gęstość ma żelazo, potem lód, a na końcu piaskowiec.
4. V=50cm³-30cm³=20cm³
m=54g
wzór na gęstość:
d=m/V
d=54g/20cm³/2
d=27g/10cm³ /10
d=2,7g/cm³

8.

V=50cm³-35cm³=15cm³

2.
Napełnij np do połowy szklankę wodą.
Teraz zaznacz poziom wody w szklance pisakiem i wrzuć do niej jajko.
Używając strzykawki ubierz wody strzykawką do zaznaczonego poziomu.
Spisuj objętość wody na podstawie podziałki na strzykawce- Przelicznik to 1ml=1cm3.

7.
gęstość = masa/ objętość
3,5= 4/V
V=4/3,5
V= 1,143 cm3
17 3 17
2009-12-10T18:01:03+01:00
1. pomnóż wszystko przez siebie wyjdzie 333,2cm³ z tym wyjątkiem że 8mm zamien na centymetry
wiesz co z jajkiem nie mam czasu sie bawic a reszte dobrze zrobila osoba powyzej
jeszcze 5 nie masz a wiec:
1 cylinder z wodą = 30 cm3
2 cylinder z wodą + kamień = 50cm3
kamień więc ma objętość 50cm3 - 30cm3=20cm3
wzor na objetosc d=v/m
gdzie v juz mamy a m=54g
wiec d=20cm3:54=0,37g/cm3
11 3 11