A więc. . .
Mam do Was prośbę...
Właśnie zaczęłam temat na niemieckim ,,Obwohl i trotzdem".
A chodzi mi o ćwiczenie (może ktoś ma zrobione już. ;D) jest to zadanie D2 na str. 68. Taki niebieski podręcznik dla III kl. gim. ,,Der, die, das."

Polecenie brzmi następująco...
Bilde richtige Sätze! <- ułóż poprawnie zdania.

1. er , geht , obwohl , keine Lust , in die Schule , hat, er
2. ins Restaurant , keine Hunger , ging , hatte , ich , obwohl , ich
3. einen Regenschirm , obwohl , sie, mitgenommen , es , gar nicht , geregnet , hat , hat
4. aus Wolle , gegen Wolle , obwohl , meine Freundin , trägt , allergisch , sie , ist , einen Puli
5. an der Debatte , obwohl , nahmen , sie , für die Tiereversuche , teil , sie Schüler , sich , nicht interessierten

+ tłumaczenie tych zdań. ;]
Wybiorę najlepszą odpowiedź.
Zadanie mam dopiero na wtorek, więc nie ma pośpiechu. ;P

3

Odpowiedzi

2009-12-10T18:50:11+01:00
1.Er geht in die Schule obwohl er keine Lust hat.
On idzie do szkoły mimo że nie ma ochoty.

2.Ich ging ins Restaurant obwohl ich keine Hunger hatte.
Ja poszedłem do restauracji chociaż nie byłem głodny.

3.Sie hat einen Regeschirm mitgenommen obwohl es gar nicht geregnet hat.
Ona wzięła parasol ze sobą chociaż nie padało.

4.Meine Freundin trägt einen Puli aus Wolle obwohl sie ist allergisch gegen Wolle.
Moja przyjaciółka nosi Pulower z wełny chociaż jest uczulona na wełnę.

5.Sie nahmen an der Debatte für die Tiereversuche teil
obwohl die Schüler sich nicht interessierten.
Oni wzieli udział w debacie o eksperymentach na zwierzętach
chociaż uczniowie się nie interesowali.

2009-12-10T19:23:13+01:00
1)Er geht in die Schule, obwohl er hat keine Lust.
2)Ich ging ins Restaurant ,obwohl ich hatte keine Hunger.
3)Sie hat einen Regenschirm mitgenommen,obwohl hat es geregnet
garn nicht.
4)Meine Freudin tragt einen Pulli aus Wolle,obwohl sie ist allergisch gegen Wolle.
5)An der Debatte nehmen sie Schuller teil,obwohl fur die Tiereversuche sie sich nicht interessierten.


On idzie do szkoły chociaż nie ma chęci.
Idę do restauracji,chociaż nie jestem głodny.
Ona wzięła ze sobą parasolkę,chociaż wcale nie pada.
Moja przyjaciółka nosi sweter z wełny,chociaż jest alergiczką przeciw wełnie.
W debacie wzięła część uczni,chociaż nie interesuje ich szukanie zwierząt.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T20:19:03+01:00
1.Er geht in die Schule obwohl er keine Lust hat.
1. On idzie do szkoły, mimo że nie ma ochoty.

2.Ich ging ins Restaurant obwohl ich keine Hunger hatte.
2. Ja poszedłem do restauracji, chociaż nie byłem głodny.

3.Sie hat einen Regeschirm mitgenommen obwohl es gar nicht geregnet hat.
3. Ona wzięła parasol ze sobą, chociaż nie padało.

4.Meine Freundin trägt einen Puli aus Wolle obwohl sie ist allergisch gegen Wolle.
4. Moja przyjaciółka nosi pulower z wełny, chociaż jest uczulona na wełnę.

5.Sie nahmen an der Debatte für die Tiereversuche teil
obwohl die Schüler sich nicht interessierten.
5. Oni wzięli udział w debacie o eksperymentach na zwierzętach
chociaż uczniowie się nie interesowali.