W torebce były irysy i krówki. Z bliżej nieznanych przyczyn z torebki zniknęła połowa irysów i trzecia część krówek, łącznie 18 cukierków. W rezultacie w torebce zostało tyle samo irysów co krówek. Ile cukierków zostalo w torebce??

P.S To zadanie trzeba rozwiązac układem równań: albo metodą podstawiania albo przeciwnych współczynników

2

Odpowiedzi

2009-12-10T17:47:51+01:00
1/2x+1/3y=18
1/2x=2/3y

1/2x+1/3y=18
x=4/3y

y=18
x=24
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T18:08:50+01:00
X-irysy
y-krówki

{1/2(jedna druga)x+ 2/3y =18 \*(-1)
{1/3x=2/3y=0

{-1/2x-1/3y=-18
{1/2x-2/3y=0
PODLICZAMY
-y=-18 \*(-1)
y=18

{y=18
{1/3x-2/3y=0

{y=18
{1/3x-2/3(18)=0 ... 18 skracamy z 3

{y=18
{1/2x-12=0

{y=18
{1/2x=12 \÷1/2

{y=18
{x=6

6plus18=24

TO ZADANIE JEST DOBRE BO NAUCZYCIELKA SPRAWDZAŁA