Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T17:52:06+01:00
Pracownik otrzymał wypłatę w wysokości 1420 zł w banknotach po 100 i 20 zł. Ile było banknotów każdego rodzaju, jeżeli w sumie dostał ich 27?

x- banknoty 100 zł
y- banknoty 20 zł

x+y=27
100x+20y=1420

x=27-y
100*(27-y)+20y=1420

x=27-y
2700-100y+20y=1420

x=27-y
-80y=1420-2700

x=27-y
-80y=-1280 /*(-1)

x=27-y
80y=1280

x=27-y
y=16

x=11
y=16

Banknotów o nominale 100 zł było 11 szt , a o nominale 20 zł było 16 szt
1 5 1
2009-12-10T17:51:59+01:00
X=banknoty 100 zlotowe
y=banknoty 20 zlotowe

100x+20y=1420
x+y=27

100x+20y=1420
x=27-y

2700-100y+20y=1420
x=27-y

-80y=-1280
y=16
x=11
1 5 1
2009-12-10T17:54:24+01:00
A = liczba banknotów 100 zł
b = liczba banknotów 20 zł

{a*100 + b*20=1420
{a+b=27

a=27-b
a*100 + b*20 = 1420
(27-b)*100 + b*20 = 1420
2700-100b +20b = 1420
-80b = 1420 -2700
-80b = -1280 | :(-80)
b = 16
a = 27-b
a = 27-16
a = 11
b = 16
1 5 1