1. W pewnej miejscowości bilet normalny na przejazd miejskim autobusem kosztuje 1,60 zł, a ulgowy 0,90 zł.
a) O ile procent bilet ulgowy jest tańszy od normalnego?
b) O ile procent bilet normalny jest droższy od ulgowego?

2. Jurek wykonał 125 rzutów monetą, w których reszka wypadła 55 razy. W ilu procentach rzutów wypadł orzeł?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T18:00:06+01:00
A)1,60-0,90/0,90=7/9
7/9x100%=77,(7)%
b)1,60-0,90/1,60=7/16
7/16x100%=28%

2.125-55=70
70/125x100%=56%
4 3 4
2009-12-10T18:10:35+01:00