Zad.1
Oblicz Ile gramów soli kuchennej i ile gramów wody należy użyć, aby otrzymać 200g. roztworu 15 % .

zad.2
Oblicz ile gramów alkoholu potrzeba do przygotowania 200g. jodyny używanej do dezynfekcji ran, stanowiącej 3% alkoholowy roztwór.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T17:54:22+01:00
Zad1.
5%*200g=30g
masa soli=30g
masa wody=200g-30g=170g
odp: Potrzeba 30g soli i 170g wody.

zad.2
3%*200g=6g
odp: Potrzeba 6 g alkoholu.
2009-12-10T18:01:38+01:00
2. 3%*200g= 6g
potrzeba 6g lkoholu i 194g wody
1. 15%*200g= 30g
potrzeba 30 g soli i 170 g wody
1 5 1