Nazwy pierwiastków chemicznych oznaczone cyframi rzymskimi połącz z ich opisami oznaczonymi literami.

I hel
II neon
III argon
IV krypton
V ksenon
VI radom

A. jest go najwięcej ze wszyskich gazów szlachetnych.
B. jego nazwa w języku greckim oznacza "ukryty".
C. jest najlżejszym z gazów szlachetnych.
D. gaz szlachetny o największej gęstości.
E. jego nazwą określa się reklamy świetlne.
F. jego symbol chemiczny to Xe
G.jego symbol chemiczny to N

Proszę, bardzo jest to mi potrzebne!!
Z góry dzięki:*

3

Odpowiedzi

2009-12-10T18:00:03+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T18:01:02+01:00
A-III
B-IV
C-I
D-VI
E- II
F-V
10 4 10
2009-12-10T18:10:14+01:00
I C
II E
III D
IV B
V F
VI A


Ostanie pytanie zabardzo niepasuje bo one maja inne pierwiastki
I hel He
II neon Ne
III argon Ar
IV krypton Kr
V ksenon Xe
VI radom Rn
czyli G bez pary :)) Raczej odrze bo znam dobrze te pierwiastki :))


Pozdrowienia
7 2 7