Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T17:58:06+01:00
Zgromadzenie tribusowe
Do zgromadzenia tribusowego obywatele przynależeli według dzielnicy zamieszkania. Spotkania odbywały się na Kapitolu, Forum Romanum bądź Campus Martius. Zwoływali je jedynie wyżsi urzędnicy: konsul, pretor, edyl kuralny, trybun ludowy. Zgromadzenie tribusowe miało następujące uprawnienia:
- Pracowało nad projektami ustaw, przedstawionych przez trybunów ludowych
- Dokonywali wyboru trybunów ludowych
- Dokonywali wyboru trybunów wojskowych, edyla, kwestora, niższych urzędników
- Wydawało wyroki sądowe na sumę powyżej 3000 asów, na podstawie decyzji urzędników
2009-12-10T17:58:19+01:00
Decydowało o wyborze najniższych urzędników rzymskich.