Odpowiedzi

2009-12-10T18:03:07+01:00
X - lata Basi
y - lata Agnieszki

x - 1 = 2y
x = y + 5

x = 2y + 1
y = x - 5

x = 2(x -5) + 1
x = 2x - 10 + 1
-x = -9
x = 9

y = x - 5
y = 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T18:06:45+01:00
B - wiek basi
a - wiek Agnieszki

b - 1 = 2a - 2
b = 5 + a

b - 2a = -2 + 1
b = 5 + a

5 + a - 2a = -1
b = 5 + a

-a = -1 - 5 / : (-1)
b = 5 + a

a = 6
b = 5 + 6

a = 6
b = 11

aga ma 6 lat, a basia 11 lat.