Odpowiedzi

2009-12-10T18:01:46+01:00
Armia rzymska w tamtym okresie liczyła sobie dwie armie konsularne każda po 2 legiony.W każdym z legionów służyło 4200 żołnierzy piechoty (czasami ich liczbę zwiększano do 5000) oraz 300 osobowy oddział kawalerii, do tego dochodziły oddziały inżynieryjne. Mówię tu jedynie o ilości żołnierzy rzymskich ale oprócz nich dołączane były wojska sojusznicze liczące mniej więcej drugie tyle, tak więc łączna liczebność wynosiła ok. 34 000 – 40 000. W sytuacjach wyjątkowych Rzym korzystając z rezerw był w stanie wystawić gigantyczną armię liczącą nawet 250 000 żołnierzy, tak jak to miało miejsce w czasie II wojny punickiej.
Jeśli brać pod uwagę piechotę, to każdy legion składał się z 60 centurii jednostek walczących w zwarciu między które rozdzielano po równo dodatkowo ok. 1200 welitów.

- 20 centurii po 60 hastati
- 20 centurii po 60 principes
- 20 centurii po 30 triariBo byli w niezgodzie i chcieli mieć więcej dla siebie
128 4 128
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T18:14:28+01:00
Armia Rzymska ulegała w swej historii zmianom dotyczyły one uzbrojenia jak i sposobu walki i systemu rekrutacji.Armia rzymska nie była armią stałą.Co roku konsulowie powoływali tylu żołnierzy ilu uznawali za niezbędne.(wyposażenie żołnierza tarcza,miecz dwusieczny,oszczep.)Żołnierze potrafili walczyć na polach bitew ale również szturmować obwarowane miasta.Służyły do tego maszyny oblężniczymi,robili podkopy itd.

Rzym walczył z Kartagińczykami ponieważ podstawą był handel na wysokim poziomie,duże terytorium,potęga militarna.
37 3 37