Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T18:09:46+01:00
William Szekspir napisał tragedię Pt: „Romeo i Julia”, która opowiada nam o miłości głównych bohaterów. Uczucie te jest przykładem dobranej pary kochanków w literaturze powszechnej. Cała ta historia zaczyna się na balu w domu Kapuletich. Wtedy po raz pierwszy Romeo zauważył Julię, w której zakochuje się od pierwszego wejrzenia. Byli w sobie zakochani bezgranicznie, lecz nie mogli się tym z nikim podzielić. Przyczyną tego ukrywania miłości było kilkuletnie skłócenie się obu rodów: Kapuletich i Montekich. W nocy Romeo przychodzi pod balkon Julii i wyznaje jej miłość. Ukochana prosi go by wyrzekł się swego rodu, albo przysiągł jej być wierny, wtedy to ona wyrzeknie się swojego w imię wielkiego uczucia jakie ich połączyło. Romeo przysięga na księżyc być wiernym. W czasie tego spotkania ustalają , że wezmą ślub. W związku z tym, że ceremonia miała być potajemna młodzieniec prosi o pomoc ojca Wawrzyńca Następnego dnia Julia pod pretekstem spowiedzi wychodzi z domu i udaje się do celi mnicha. Tam biorą potajemnie ślub. Godzinę po ślubie Romeo zabija Tybalta, aby pomścić śmierć przyjaciela. Za ten czyn zostaje wygnany z Werony. Serce męża przepełnia żal i tęsknota za ukochaną. Ojciec Julii postanawia wydać córkę za mąż za Parisa. Udaje się ona po pomoc do Ojca Wawrzyńca, od którego dostaje miksturę, która uśpi ją na dwie doby i sprawi że wszyscy będą myśleli, że umarła. Wieść o śmierci szybko się rozeszła. Baltazar poinformował swojego pana o śmierci żony. Romeo po tej wiadomości dostał wstrząsu i postanawia popełnić samobójstwo. Zakupił on truciznę u starego i biednego aptekarza, po czym wraz ze swoim sługą poszli do grobowca Kapuletich. Tam pożegnał się ze swoja ukochaną i wypił truciznę. Po kilku sekundach już nie żył. Pół godziny później Julia się obudziła i zobaczyła leżącego przy niej martwego Romea. Wtedy wyjęła sztylet i przebiła się nim. I tak oto zakończyła się historia Romea i Julii
1 5 1
2009-12-10T18:10:22+01:00