Odpowiedzi

2009-12-10T18:19:41+01:00
Ustanowiono 24 strefy czasowe, a jak wiadomo równik Ziemi (geoidy) jest no w gruncie rzeczy prawie kołem, czyli ma 360 st.
[360:24=15]



Granice stref czasowych nie zawsze biegną wzdłuż południków, ponieważ nie zapominajmy, że południki przecinają glob ziemski od bieguna północnego do południowego, a więc dzielą kontynenty na różne strefy czasowe. Gdyby strefy zawsze biegły wzdłuż południków, wówczas mogłoby to doprowadzić do wielu nieporozumień na tle organizacyjnym, poniważ takie rozwiązanie nieraz zmusza do obecności wielu stref w jednym państwie. Powoduje to liczne koligacje, dotyczące synchronizacji czasu, np. w jednym kraju może być jednocześnie godzina 12.00 oraz 13.00.
6 4 6
2009-12-10T18:20:11+01:00
2.strefa czasowa ma 15 stopni szerokości, ponieważ doba ma 24 godziny,
a 360 stopni ÷ 24h= 15 stopni,
a strefę czasową podaje się dla jednej godziny

1.Zdarza się, iż południk przechodzi przez miasto (np. południk zerowy Greenwich), aglomerację, czy też przez konurbację, a nawet przez wyspę lub ich archipelag. Wtedy granica czasowa nie może przebiegać wraz z nim, ponieważ byłoby niemożliwe posiadanie dwóch stref czasowych w jednym mieście/miastach, czy też wyspach. Dlatego granice są czasami trochę 'wybrzuszone' aby ominąć takie zabudowania, które uniemożliwiają przeprowadzenie rozsądnej granicy zmiany czasu.
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T18:21:52+01:00
Dlatego że 1 stopien to 4 minuty czyli 15 stopni to 60 minut.

2 Dlatego że czas sloneczy to nie czas urzedowy.
Poprostu chcieli zeby w 1 kraj był jeden czas <nie dotyczy rosji>
niekiedy przez 1 kraj przechodzi wiecej niz 1 poludnik
10 4 10