Odpowiedzi

2009-12-10T18:21:03+01:00
Apokalipsa Świętego Jana to najbardziej tajemnicza księga Nowego Testamentu. Apostoł opisał w niej boską wizję zagłady świata w dniu Sądu Ostatecznego. Prorok doznał objawienia na wyspie Patmos, gdzie był karnie zesłany z Efezu. Apokalipsa powstawała przez dłuższy czas, w trzech etapach — dlatego w tekście można dopatrzeć się powtórzeń czy nieścisłości.
Opisy wydarzeń pełne są symboli, z których część znajduje wyjaśnienie w Starym testamencie, większość jednak podlega interpretacji przez czytającego słowa proroka. Po wnikliwej lekturze okazuje się, że wiele znaków zagłady możemy odnieść do otaczającej nas rzeczywistości.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T18:21:31+01:00
Apokalipsa Św. Jana wywarła bardzo duże na mnie wrażenie gdyż pisana jest zwięźle i ciekawie gdyż nie nudzi i czyta się ją z płynością i wdziękiem:D
2009-12-10T18:21:59+01:00
Apokalipsa Świętego Jana to najbardziej tajemnicza księga Nowego Testamentu. Apostoł opisał w niej boską wizję zagłady świata w dniu Sądu Ostatecznego. Prorok doznał objawienia na wyspie Patmos, gdzie był karnie zesłany z Efezu. Apokalipsa powstawała przez dłuższy czas, w trzech etapach — dlatego w tekście można dopatrzeć się powtórzeń czy nieścisłości.

Opisy wydarzeń pełne są symboli, z których część znajduje wyjaśnienie w Starym testamencie, większość jednak podlega interpretacji przez czytającego słowa proroka. Po wnikliwej lekturze okazuje się, że wiele znaków zagłady możemy odnieść do otaczającej nas rzeczywistości.