Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T18:21:39+01:00
Cechy dramatu:
-Występują dialogi i monologi, didaskalia.
-Może być tragedią albo komedią.
-Niewielki udział narratora, dynamiczna akcja.
-O bohaterach, ich wyglądzie i charakterze dowiadujemy się właśnie z dialogów i monologów.
8 4 8
2009-12-10T18:21:13+01:00
: prolog - wstęp,
parados - pierwsze wejście chóru,
epeisodion I (bohater),
stasimon I (chór),
epeisodion II,
stasimon II,
epeisodion III,
stasimon III,
epeisodion IV,
stasimon IV (= rozwinięcie),
epeisodion V,
stasimon V (perypetie - niespodziwane zdarzenia zmieniające kierunek akcji), exodos - katastrofa,

występowac moga mężczyźni(3)
3 2 3
2009-12-10T18:23:10+01:00
-ograniczenie do minimum roli aktora;
-pełne usamodzielnienie działań i wypowiedzi postaci;
-koncentracja na akcji, która jest wyraźnie zarysowana i ma ustalony tok przebiegu;
-wystepuja w nim dialogi lub monologi;
3 3 3