Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-06T19:24:59+02:00
Potegowanie np. 3 do potengi 3 czyli ta pierwsza liczbe mnozysz tyle raz przez sibie ile jest napisane u gory czyli w tym przypadku do potengi 3
czyli 3*3*3=27
inny przyklad 2 do potengi 3 czyli dwujke mnozysz 3 razy przez siebie
czyli 2*2*2= czyli dwa razy dwa rowna sie cztery razy dwa osiem
2009-09-06T19:26:57+02:00
Potęga jest to liczba pomnożona przez swoją wartość(przez siebie) o tyle ile to wskazuje liczba u góry (mniejsza), np: 5^4=5*5*5*5+=625
Pierwiastek to taka liczba, która jest wynikiem mnożenia jednej liczby przez siebie tyle razy ile to wskazuje stopień pierwiastka (tj.mała liczba nad znakiem pierwiastka), np: pierwiastek(drugiego stopnia) z 25=5, bo 5*5=25,
a pierwiastek trzeciego stopnia z 8=2, bo 2*2*2=8