Zapisz kolejno nazwy mórz, oceanów, cieśnin, i kanałów, przez które trzeba przepłynąć na podanych trasach.

*Londyn __________________________ Los Angles
*Szanghaj __________________________ Gdańsk
*Tokio______________________________Buenos Aires
Zad.2
Posługując się współrzędnymi geograficznymi, odszukaj na mapach w atlasie wielkie podmorskie złoża ropy naftowej. Obok każdej mapy wpisz właściwą nazwę morza lub zatoki ( do tego zadania potrzeba ćwiczeń Tajemnice przyrody , nie musicie robić )
Przykro mi, że tak mało punktów, ale proszę ci co wiedzą, żeby dali mi odpowiedź :*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T16:39:49+01:00
1. Londyn-Los Angeles
a) m. celtyckie
b) o. atlantycki
c) m. sargassowe
d) cieśń. florydzka
e) zat. meksykańska
2. Szanghaj-Gdańsk
a) m. wschodniochińskie
b) cieśń. tajwajska
c) m. południowochińskie
d) zat. malakka
e) m. andamańskie
f) m. arabskie
g) zat. adeńska
h) m. czerwone
i) kan. sueski
j) m śródziemne
k) cieśn. gibraltarska
l) o. atlantycki
m) kan. La Manche
n) cieśń. kaletańska
o) m. północne
p) skagerrak
r) m. bałtyckie
3. Tokio-Buenos Aires
a) zat. la plata
b) o. atlantycki
c) m. południowoantylskie
d) cieśń. drake'a
e) o. spokojny
20 3 20
2009-12-11T17:22:48+01:00
Londyn Los Angeles
1. morze. celtyckie
2. ocean. atlantycki
3. morze. sargassowe
4. cieśnina. florydzka
5. zatoka. meksykańska
Szanghaj Gdańsk
1. morze. wschodniochińskie
2. cieśnina. tajwajska
3. morze. południowochińskie
4. zatoka. malakka
5. morze. andamańskie
6. morze. arabskie
7. zatoka. adeńska
8. morze. czerwone
9. kanał. sueski
10. morze śródziemne
11. cieśnina. gibraltarska
12. ocean. atlantycki
13. kanał. La Manche
14. cieśnina. kaletańska
15 morze. północne
16. skagerrak
17. morze. bałtyckie
Tokio Buenos Aires
1. zatoka. la plata
2. ocean. atlantycki
3. morze. południowoantylskie
4. cieśnina. drake'a
5. ocean. spokojny
15 4 15