Odpowiedzi

2009-12-10T18:49:30+01:00
-uzbrojony posiada haczyki którymi przyczepia się do ścian jelita
-wchłania pokarm całą powierzchnią ciała
-ma obły kształt
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-10T18:51:38+01:00
Przystosowaniem tasiemca do pasożytniczego trybu życia :
-oddychanie beztlenowe
-obojnak, możliwość samozapłodnienia
- oskórek, chroniący przed sokami trawiennymi
- brak układu pokarmowego
-kształt ciała (spłaszczony,wydłużony)
-narządy czepne (haczyki, przyssawki)
licze na najlepsza
  • Aga9
  • Początkujący
2009-12-10T18:53:27+01:00
Kształt obły, tasiemiec uzbrojony ma narządy czepne w postaci bruzd przyssawkowych lub nieuzbrojonego przyssawek, długość do kilku metrów, która utrudnia usunięcie pasożyta