Mały obrazek ma wymiary 2dm i 30cm, a duży obraz ma długość i szerokość 3 razy większą. Oblicz, ile trzeba zapłacić za szkło do tych dwóch obrazów, jeżeli 1 dm² szkła kosztuje 30gr.

3
Ale słuchajcie 18zł równe czy z groszami?

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T18:53:49+01:00
30cm = 3dm
30gr = 0,3zł
MAŁY OBRAZEK:
2dm x 3dm = 6dm kw
6dm kw x 0,3zł = 1,8zł

DUŻY OBRAZEK:
(2dm x 3)x(3m x 3)= 6dm x 9 dm = 54dm kw
54dm kw x 0,3zł = 16,2 zł
30 4 30
dzięki
nie prawda odpowiedz to 18 zł
TO JEST ZŁA MA 18ZŁ JAK CO MAGDA DOBRZE
bo ja dokładnie nwm
2009-12-10T18:55:42+01:00
2dm * 3 = 6dm
30cm *3 = 90cm
90cm=9dm
6dm * 9dm = 54dm kwadratowe
54dm kwadratowe * 30 gr = 1620gr = 16zł20gr



Pomogłem?? Też się ciesze:)
21 3 21
2009-12-10T18:58:25+01:00
Obrazek mały
a = 2 dm
b = 30 cm = 3 dm
P = 2dm * 3dm
P = 6dm²

Duzy obrazek²
ma wszystko 3 razy większe

a₂ = 2 dm * 3
a₂ = 6 dm
b₂ = 3 dm * 3
b₂ = 9 dm
P = 6 dm * 9 dm
p = 54 dm²

A żeby wyszło ile szkła potrzeba to



mały obrazek + duży obrazek
6 dm² + 54 dm² = 60 dm²

1 dm² = 30 gr = 0,3 zł
60 * 0,3 zł = 18 zł

Trzeba będzie zapłacić 18 zł za szkło

19 4 19
DZIĘKUJĘ RADE DLA WSZYSTKICH WYBIERAJCIE Z 18 ZŁ BO TO JEST DOBRA MAM TAK NA KONCU KSIĄŻKI
MAM RADE JAK CO
TO JEST DOBRA RADA DZIĘKI ŻE TO POWIEDZIAŁAM I PROSZE :)
Z GÓRY DZIĘKI :) :3♥♥♥♥♥♥♥
Ej yorku ty chyba masz na imie niewiem jak masz na imie. Ale i tak zapros mnie do znaj.