Odpowiedzi

2009-09-06T19:26:05+02:00
A - I książka
b - II książka
c - III książka
d - IV książka

b+c+d=42
a+c+d=40
a+b+d=38
a+b+c=36

3a+3b+3c+3d=156 |:3
a+b+c+d=52

a=52-42=10
b=52-40=12
c=52-38=14
d=52-36=16
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-06T19:39:03+02:00


Chodzi o to żeby dodac do siebie wszystkie wyniki a [ptem podzielić je przez 3 i jak jest pytanie bez 1 ksiaża kosztowało 42zł to to 42zł - ten wynik po dodaniu i podzieleniu odjąć od tego ....

42 + 40 + 38 + 36 = 156
156 : 3 = 52

1książka 52-42=10
2książka 52-40=12
3książka 52-38=14
4książka 52-36=16

Sprawdzenie
52 * 3 = 156
156 - 42 - 40 - 38 - 36 = 00

14 4 14