Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T19:06:12+01:00
A)2(3x+4)-3(5x-6)+4(7x+8)=115
6x+8-15x+18+28x+32=115
19x+58=115 /- 58
19x=57 //19
x=3

b)-0,8(10-2x)+1,2(x-20)+⅕x=-58
-8+1,6x+1,2x-24+0,2x=58
-32+3x=58 /+32
3x=90 //3
x=30

c)x(x-5)-x(x+4)=-63
x²-5x-x²-4x=-63
-9x=-63 //-9
x=7

na pewno jest dobrze dostalam 5- na klasowce :) i licze na najlepsze rozwiazanie :)
2009-12-10T19:09:17+01:00
A)2(3x+4)-3(5x-6)+4(7x+8)=115
6x+8-15x+18+28x+32=115
19x+58=115 /- 58
19x=57 //19
x=3

b)-0,8(10-2x)+1,2(x-20)+⅕x=-58
-8+1,6x+1,2x-24+0,2x=58
-32+3x=58 /+32
3x=90 //3
x=30

c)x2-5x-x2-4x=-63
-5x-4x=-63
-9x=-63 /:9
x=7
te x2 to jest x do kadratu i one się skróciły
2009-12-10T19:23:03+01:00
A) 2(3x+4)-3(5x-6)+4(7x+8)=115
6x+8-15x+18+28x+32=115
19x+58=115
19x=115-58=57 I:19
x=3

b) -0,8(10-2x)+1,2(x-20)+⅕x=-58
-8+1,6x+1,2x-24x⅕x=-58
-32+3x=-58
3x=-58+32=-26 I:3
x=-²⁶/₃=-8⅔

c) x(x-5)-x(x+4)=-63
x²-5x-x²-4x=-63
-9x=-63 I: (-9)
x=7