Odpowiedzi

2009-12-10T19:07:50+01:00
Współczynnik przyrostu naturalnego =( przyrost naturalny/ ogólna liczba ludności) * 1000 promili
/- dzielenie
*-mnożenie
lub
współczynnik przyrostu naturalnego= współczynnik urodzeń minus współczynnik zgonów

Jeśli masz do policzenia sam przyrost naturalny to od liczby ludności odejmujesz liczbę zgonów :)
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T19:13:41+01:00

Wpn = liczba urodzeń - liczba zgonów
____________________________ * 1000[promilach]
liczba mieszkańców

Współczynnik przyrostu naturalnego to przyrost naturalny przypadający na 1000mieszkańców,wyrażony w promilach.

* - mnożenie
4 3 4
2009-12-10T19:14:39+01:00
Masz np takie polecienie:
w polsce w 2006 roku urodziło sie 374200 osob, a zmarło 369700. liczba mieszkancow polski wynosiła 38125000. jaki byl wówcas współczynnik przyrostu naturalnego?
1. oblicz róznice pomiędzy liczbą urodzeń a liczba zgonów:
U-Z=PN
374200- 369700= 4500
otrzymana wartość stanowi przyrost naturalny
2. podziel wartość przyrostu naturalnego przez liczbę mieszkancow polski:
4500: 38125000= 0,00012
3. chcac obliczyc wartość współczynnika w przeliczeniu na 1000 mieszkancow, pomnoz uzyską wartość przez 1000:
0,00012*1000= 0.1

Odp. współczynnik przyrostu naturalnego w polsce w 2006 roku wynosi 0.1 promila
1 1 1