Odpowiedzi

2009-12-10T19:04:55+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T19:08:17+01:00
A) dane:
Cp: 12%
mr: 200g

Cp = ms/mr * 100% /*mr
Cp * mr = ms * 100% /:100%
Cp * mr : 100% = ms
ms = 12% * 200g : 100%
ms = 24g

b) dane:
Cp: 5%
mr: 100g

(przekształcenie wzoru w poprz. przykładzie)
ms = Cp * mr : 100%
ms = 5% * 100g : 100%
ms = 5g
2009-12-10T19:08:30+01:00
Generalnie:

Cp = (ms / mr) * 100%, skad wyznaczamy ms:
ms= (Cp/100) *mr

gdzie: ms-masa substancji rozpuszczonej
mr-masa roztworu
Cp-stezenie procentowe roztworu

1) ms = 0,12 * 200 = 24g
2) ms = 0,05 *100 = 5g