Pani Agnieszka zarabia 3000 zł miesięcznie, a pan Tomasz - o 5% więcej. Od zarobków płacą 19% podatku. O ile większą kwotę podatku zapłacił pan Tomasz?


Koszt zawierający 1 kg winogron kosztował 3,90 zł. Podczas promocji zwiększono masę opakowania o 30%, a cenę opakowania o 10%. Ile kosztuje 1 kg winogron w promocji??

Ktoś będzie tak dobry i pomoże??

3

Odpowiedzi

2009-12-10T19:08:07+01:00
2009-12-10T19:11:55+01:00
3000 *5%=150zł
3000+150=3150zł
3000*19%=330zł
3150*19%=346.5zł
346.5-330=16.5zł
Odp. Pan Tomasz płaci o 16.5 zł więcej podatku

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T19:11:58+01:00
zad 1
a = Agnieszka
t = tomek
a = 3000 zł
t = a + 5%a
t = 3150 zł


podatek od zarobków 19 %

3000 zł * 19% = 570 zł
3150 * 19% = 598,5 zł
tomasz zapłaci o 28,5 zł więcej podatku

Zad 2


1 kg winogron = 3,90 zł
a skoro zwiększono masę o 30% to kosz ważył 1,3kg
1 + 30% = 1,3
ale i cene zwiększono o 10%
3,90 + 10% = 4,29
1,3 kg = 4,29 //:1,3
1 kg = 3,3
1 kg kosztuje 3,3 zł