Pan Piotr wpłacił 2 000 zł do banku ,,Fortuna",w którym oprocentowanie wkładów oszczędnościowych jest równe 6 procent w stosunku rocznym.Oblicz,ile wyniosą odsetki od tej kwoty po roku,a ile złotych pozostanie z nich Panu Piotrowi ,jeśli od kwoty odsetek zostanie odprowadzony podatek w wysokości 19 procent.Jaki będzie stan kąta pana Piotra po roku oszczędzania.

2

Odpowiedzi

2009-12-10T19:17:28+01:00
2000*6%=2000*(sześć setnych)=12000/100=120 zł
120*(19 setnych)=22,8zł
120zł-22,8zł=97,2
2000+97,2=2097,2zł-
Odp. odbierze po roku 2097 zł 20 gr.
38 4 38
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T20:30:27+01:00
2000 -100 %
X - 6%
X=2000*6/100
X= 120
120 * 0,19=22,8 KWOTA PODATKU
120-22,8=97,2
2000+97,2=2097,2 RAZEM
1 5 1