Odpowiedzi

2009-12-10T19:15:39+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T19:27:06+01:00
Dane:
V1 = 50km/h
s1 = 200km
V2 = 40km/h
s2 = 200km

Szukane:
Vśr = ?

Wzór:
s1 + s2
Vśr = ---------- <-- przejrzyście napisany ułamek ;)
t1 + t2

V = s/t
t = s/V

t1 = 200km : 50km/h = 4h
t2 = 200km : 40km/h = 5h

200km + 200km 400km
Vśr = ------------------- = -------- = 44,(4) km/h
4h + 5h 9h


Odp.: Średnia prędkość tego samochodu wynosi około 44 km/h.
1 5 1