Odpowiedzi

2009-12-10T19:10:34+01:00
Jeden z kątów ma miarę x
drugi 3x

x+3x=180

zatem x=45

w efekcie:
jeden kąt: 45 stopni
drugi 3*45 stopni = 135 stopni
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T19:11:04+01:00
3x+x=180
4x=180 |:4
x=45

I kąt 45
II kąt 45*3=135
2009-12-10T19:14:18+01:00
Kąty przyległe mają miarę180 stopni
jeden kąt ma 45 stopni a drugi jest 3 razy większy i ma 135 stopni
135 + 45 = 180 stopni