Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T19:12:15+01:00
Nie możemy odczuwać tych samych Emocji/Wrażen co nasi koledzy z książki.
Oni Przeżyli to naprawdę A my tylko czytamy to co zostało spisane z tamtej bitwy. Jednakże odczuwamy niejako Strach/gniew czy też przerażenie czytając o tym jak giną...
2009-12-10T19:12:36+01:00
W dzisiejszych czasach polskość nie jest zakazana. I sposoby wyrazania patriotyzmu są inne, niż w tamtych czasach. To, jak przeżywamy dzieła opowiadające o przeszłości naszej Ojczyzny i o tym, jak inni poświęcili się dla naszego życia w wolnej Polsce zależy od tego, czy czujemy się związani z tą ziemią. Czy w obliczu jej zagrożenia bylibyśmy gotowi posapić tak samo. Teraz dla części ludzi opowieści o młodzieży walczącej na ulicach to tylko puste stwierdzenia. Liczby zgonów to tylko statystyka. Dla innych - coś więcej. Nie jesteśmy jednak w stanie odczuwać dokładnie tego, co oni. Dla nich była to rzeczywistość. A my... choćbyśmy nie wiem jak starali się zrozumieć ich uczucia, emocje, wybory... nie jesteśmy w stanie... tak do końca...
1 2 1