Odpowiedzi

2009-12-10T19:15:49+01:00
Ok, opór zastępczy oporników 2,3,4 wynosi:

1/Rz234 = 1/R2 + 1/R3 + 1 /R4
1/Rz234 = 29/28
Rz234 = 28/29

Opór zastępczy całego ukłądu wynosi:

Rz= R1 + Rz234 + R5

Do samodzielnego dodania, ponieważ nie do końca wiem, ile wynosi R5 (błędny zapis, jak podejrzewam).
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-10T19:29:39+01:00
1/ Rr = 1/R2 + 1/R3 + 1/R4
1/ Rr = 1/2 + 1/4 + 1/3,5
1/ Rr = 1/2 + 1/4 + 1/ (7/2)
1/ Rr = 1/2 + 1/4 + 2/7
1/ Rr = 14/28 + 7/28 + 8/28
1/ Rr = 29/28
Rr = 28/29

R = R1 + Rr + R5
R = 7/2 + 28/29 + 101
R = 203/58 + 56/58 + 5858/58
R = 6117/58
R = 105 27/58